foto Astrid Verhoef
'Zelfs als hij nog niet op het toneel staat, ontregelt Stefano Keizers zijn publiek. Hij is een performer pur sang. Met zijn keuzes neemt hij voor lief dat een deel van het publiek hem niet kan of wil volgen. Waarmee hij op toneel doet wat striptekenaars als Gummbah en Kamagurka op papier doen. Zijn opkomst in de slaapzak is zeer origineel en zijn teksten zijn hilarisch. Daarna, als hij op de kruk plaats neemt en het jaar zevenduizend-nog-wat doorneemt, wordt het zelfs pure poëzie. Hij balanceert op de grenzen van absurdisme en surrealisme. Hij ontregelt uit pure liefde voor het ontregelen. Af en toe dreigt het te ontsporen, zoals bij de Batman-scene. Dan zet hij zichzelf buitenspel, maar met zijn originaliteit trekt hij de aandacht telkens weer naar zich toe. Het is heerlijk hoe hij vele theaterwetten met voeten treedt en het lef heeft bijzonder irritant te zijn. Hij durft af te wijken van stuk geregisseerde voorstellingen en gaat met satanisch genoegen in tegen de vertrutting waar veel cabaret onder lijdt.' (fragment juryrapport)