Godelieve Krekelberg noemt zichzelf straatfotograaf. 'Uit onze complexe en gelaagde werkelijkheid laat ik flitsen zien. Vaak zijn dat momenten waarop ik denk, wat gebeurt daar, wat zie ik? De wereld om ons heen laat zich immers niet zo gemakkelijk kennen. Zie maar eens in die chaotische stad het juiste moment of het juiste kader te vinden. Uit die bijna onkenbare werkelijkheid haal ik facetten die bij elkaar een impressie geven van het leven in de stad.' In haar winnende werk Sydney laat Krekelberg zien hoe zij van fragmenten een nieuw beeld maakt. Het is volgens de jury een geslaagde combinatie van contemporaine fotografie en multimedia. 'In een boeiende en geraffineerde presentatie wordt de kijker meegenomen in het keuzeproces dat zichtbaar wordt gemaakt in een dynamische film met ritme en een mooi tempo. Het op de achtergrond te horen geluid geeft het werk nog een extra laag. Sluit aan bij de nieuwe generatie beeldmakers die cross-overs maakt en zich niet meer in één discipline laat vangen.' (fragment juryrapport).
De publieksprijs was voor de Belgische Sofya Demskaya (1978).