1. Lovers (2014), olieverf op doek, 100 x 75 cm; 2. Deutches Grammophon (2015), olieverf op doek, 90 x 150 cm
'Er gaat iets raadselachtigs uit van het werk van Corinne Bonsma. Op het oog schildert ze aandoenlijk bekende voorstellingen. Maar tegelijkertijd wringen deze broze, kwetsbare onderwerpen: soms lijken ze kwaadaardig, dan weer stijf en lelijk. Haar werk is hierdoor altijd meer dan een eenduidige, simpel herkenbare voorstelling. Het werk van Bonsma is met veel aandacht gemaakt: helder en fris als sommige ochtenden. Haar kleurgebruik is bijzonder geraffineerd. De verf is vaak in lagen over elkaar aangebracht, zo schept zij ruimte en diepte op haar doeken. Er komen steeds nieuwe thema’s en benaderingen van de schilderkunst in haar oeuvre voorbij. Deze benijdenswaardige vrijheid van afwisseling in onderwerpskeuze en manier van schilderen staat zij zichzelf volledig toe. Haar werk ademt hierdoor voortdurend eigenzinnigheid en werkplezier uit.' (fragment juryrapport)