Selective encyclopedia of visual metaphors (2013), Fine Art Print Plexiglass, 60 x 80 cm
'De jury was zeer onder de indruk van de wijze waarop de fotograaf in het onderwerp (Het Gezicht van Nederland, red.) was gedoken. Het uiteindelijke resultaat, de foto, was zo doordacht, daar was geen speld tussen te krijgen. De gelaagdheid, veelheid, variëteit, speelsheid en humor konden op veel waardering rekenen.' (...) De fotograaf 'navigeerde tussen confrontatie en de knipoog. Zij construeerde een fictieve wereld in de foto, een rijke realiteit met een veelheid aan herkenbare delen en tot de verbeelding én realiteit sprekende metaforen. Over elk onderdeel heeft de fotograaf nadrukkelijk nagedacht: alle elementen zijn met vastberadenheid gegroepeerd in dit stilleven, alles is vastbesloten, je hoeft niet eens te proberen er iets tussen te krijgen. Het werk is democratisch á la Cézanne: elk plekje is evenveel waard. De fotograaf schiet inhoudelijk scherp en raakt je direct in het hart, tevens maakt het werk als totaal nieuwsgierig, terwijl elk onderdeel de fantasie nog meer prikkelt, je wilt weten wat zij, als fotograaf die nauwelijks vijf jaar in Nederland woont, heeft te zeggen over ons. De foto getuigt van een intelligente visie op het onderwerp en de inhoud geeft een zekere houvast maar tegelijkertijd ook een prettig soort verwarring omdat het werk je als hier geboren en getogen persoon een spiegel voorhoudt. Een lachspiegel soms ook. Misschien hebben we wel iemand nodig die vanaf de zijlijn naar ons kijkt en ons onherroepelijk en onverbiddelijk toont wie wij zijn. De foto roept herinneringen op en toont tegelijkertijd het Nederland van nu.' (fragmenten juryrapport)