KesselsKramer, mediacampagnes Ben (1, foto Dana Lixenberg) en Hans Brinker Budget Hotel (2)
'Enfant terrible binnen de reclamewereld, luis in de pels binnen de wereld van de fotografie en de beeldende kunst. Als creatief directeur van KesselsKramer bepaalt hij de artistieke koers van dit inmiddels wereldbefaamde en eigenzinnige bureau, waar Amsterdam trots op mag zijn. Menig creatief talent - fotograaf, illustrator, vormgever, beeldend kunstenaar en filmer - heeft dankzij het vertrouwen van Kessels prachtige opdrachten kunnen uitvoeren en hiermee bekendheid verworven. Zijn vermogen om authentieke en geëngageerde mediacampagnes te bedenken die uitstijgen boven de tijdelijkheid van het medium reclame (Ben, Hans Brinker Budget Hotel) combineert hij met een bijzondere reflectie op eigentijdse beeldcultuur. Tegelijkertijd is hij in staat zijn blik voor een breed publiek toegankelijk te maken. Als Amsterdams vormgever stelt hij internationaal een nieuwe norm. Maar bovenal is Kessels een gepassioneerd verzamelaar van amateurfoto's die hij tentoonstelt en in boekvorm uitgeeft. Hij is een dwarse kijker, die geen genoegen neemt met een simpele interpretatie. Hij ziet altijd meer.' (fragment juryrapport)